Корисні посилання: РЕФОРМИ
 
08.12.2017

Реформу системи протидії домашньому насильству розпочато, - Мінсоцполітики

Верховною Радою України прийнято розроблений Мінсоцполітики Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», який запроваджує комплексну систему боротьби з домашнім насильством.

Серед надзвичайно важливих нововведень законопроекту слід виокремити наступне.

  1. Термінологічний апарат

Текст закону містить чіткі та деталізовані визначення ключових понять, наприклад, «домашнє насильство» та його форми (фізичне, сексуальне, психологічне та економічне насильство), «постраждала особа», «кривдник», «постраждала дитина», «дитина-кривдник», «оцінка ризиків» тощо.

Визначення у законопроекті зазначених понять, їх деталізація та деталізація механізмів захисту постраждалих осіб та надання їм допомоги надасть можливість, перш за все, удосконалити ідентифікацію випадків насильства, захист постраждалих осіб та надання їм необхідної допомоги.

  1. Акценти на пріоритетності захисту дитини; дитина – свідок (очевидець) насильства вважається дитиною, яка постраждала від насильства.

Законопроект містить ряд правових норм, спрямованих на особливий захист дітей, які постраждали від домашнього насильства.

Зокрема, постраждалою дитиною вважається не лише дитина, стосовно якої вчинено ті чи інші чи інші правопорушення (коли насильство спрямоване безпосередньо на дитину), а й дитина, яка стала свідком (очевидцем) такого насильства.

Зазначена правова норма сформована з урахуванням європейських норм і стандартів, відповідно до яких діти-свідки насильства є дітьми-жертвами такого насильства.

Так, у Преамбулі Стамбульської конвенції зазначено: «визнаючи те, що діти є жертвами домашнього насильства, у тому числі як свідки насильства в лоні сім’ї…».

Запровадження такої правової норми кореспондується із необхідністю забезпечення захисту дітей та надання їм необхідної допомоги, адже охорону дитинства в Україні віднесено до стратегічного загальнонаціонального пріоритету (відповідно до Закону України «Про охорону дитинства»).

  1. Розширення кола осіб, насильство між якими вважається домашнім.

Норми законопроекту (у порівнянні з діючим до цього Законом України «Про попередження насильства в сім'ї») суттєво розширюють «коло осіб», насильство між якими вважатиметься домашнім насильством, а саме:

1) незалежно від факту спільного проживання:

- подружжя;

- колишнє подружжя;

- наречені;

-          мати (батько) або діти одного з подружжя (колишнього подружжя) та інший з подружжя (колишнього подружжя);

-          особи, які спільно проживають (проживали) однією сім’єю, але не перебувають (не перебували) у шлюбі між собою, їхні батьки та діти;

-          особи, які мають спільну дитину (дітей);

-          батьки (мати, батько) і дитина (діти);

-          дід (баба) та онук (онука);

-          прадід (прабаба) та правнук (правнучка);

-          вітчим (мачуха) та пасинок (падчерка);

-          рідні брати і сестри;

-          інші родичі: дядько (тітка) та племінник (племінниця), двоюрідні брати і сестри, двоюрідний дід (баба) та двоюрідний онук (онука);

-          діти подружжя, колишнього подружжя, наречених, осіб, які мають спільну дитину (дітей), які не є спільними або всиновленими;

-          опікуни, піклувальники, їхні діти та особи, які перебувають (перебували) під опікою, піклуванням;

-          прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, їхні діти та прийомні діти, діти-вихованці, діти, які проживають (проживали) в сім’ї патронатного вихователя.

2) за умови спільного проживання – інші родичі, інші особи, які пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки.

 4.    Широкий перелік суб'єктів

Повноваження у наданні допомоги постраждалим від домашнього насильства широкому колу органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, а також державним та недержавним установам і організаціям.

Суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, є:

1)    спеціально уповноважені органи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;

2)    інші органи та установи, на які покладаються функції із здійснення заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;

3)    загальні та спеціалізовані служби підтримки постраждалих осіб;

4)    громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Спеціально уповноваженими органами у сфері запобігання та протидії домашньому насильству є:

1)    центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;

2)    центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;

3)    Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, у тому числі їх структурні підрозділи, до повноважень яких належить здійснення заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;

4)    сільські, селищні, міські, районні у містах (у разі їх створення) ради, їх виконавчі органи, до повноважень яких належить здійснення заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству.

До інших органів та установ, на які покладаються функції із здійснення заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, належать:

1)    служби у справах дітей;

2)    уповноважені підрозділи органів Національної поліції України;

3)    органи управління освітою, навчальні заклади, установи та організації системи освіти;

4)    органи охорони здоров’я, установи та заклади охорони здоров’я;

5)    центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги;

6)    суди;

7)    прокуратура;

8)    уповноважені органи з питань пробації.

До загальних служб підтримки постраждалих осіб належать заклади, які, у тому числі, надають допомогу постраждалим особам:

1)    центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

2)    притулки для дітей;

3)    центри соціально-психологічної реабілітації дітей;

4)    соціально-реабілітаційні центри (дитячі містечка);

5)    центри соціально-психологічної допомоги;

6)    територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг);

7)    інші заклади, установи та організації, які надають соціальні послуги постраждалим особам.

До спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб належать:

1)      притулки для постраждалих осіб;

2)      центри медико-соціальної реабілітації постраждалих осіб,

3)      кол-центр з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей;

4)      мобільні бригади соціально-психологічної допомоги постраждалим особам та особам, які постраждали від насильства за ознакою статі;

5)      заклади та установи, призначені виключно для постраждалих осіб та осіб, які постраждали від насильства за ознакою статі.

У здійсненні заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, зокрема виявленні фактів домашнього насильства, наданні допомоги та захисту постраждалим особам, можуть брати участь підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, громадські об’єднання та іноземні неурядові організації, фізичні особи – підприємці, які відповідають критеріям діяльності суб’єктів, що надають соціальні послуги, а також фізичні особи, які надають соціальні послуги, у тому числі послуги патронату над дітьми.

5.    Залучення громадськості та громадян

Громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, визначені самостійними суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі.

Окрім цього, законопроектом передбачено залучення до здійснення таких заходів підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, громадських об’єднань, іноземних неурядових організацій, фізичних осіб – підприємців, а також фізичних осіб, які надають соціальні послуги, відповідно до законодавства.

6.    Конфіденційність та заохочення суспільства

У законопроекті встановлено чіткі норми про забезпечення конфіденційності інформації про постраждалих осіб та осіб, які повідомили про вчинення домашнього насильства.

Зазначені правові норми дадуть можливість забезпечити безпеку постраждалої особи, а також зменшити рівень латентності явищ домашнього насильства за ознакою статі, оскільки сприятиме якомога широкому розкриттю інформації про випадки насильства шляхом нівелювання страхів та побоювань свідків (очевидців) щодо переслідування чи помсти кривдника чи осуду інших осіб.

7.    Спеціалізовані служби підтримки

Законопроект передбачає створення служб (установ, закладів), які призначені виключно для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.

Окрім того, що створення таких спеціалізованих служб є вимогою Стамбульської конвенції, вони зможуть забезпечити належний, конфіденційний та професійний захист постраждалих осіб та надати їм необхідну допомогу.

8.    Єдиний державний реєстр випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі

Головною метою Реєстру є забезпечення безпеки жертви та своєчасне надання їй необхідної допомоги та захисту.

Функціонування Реєстру допоможе, наприклад:

-   запровадити єдиний загальнодержавний облік усіх випадків, якого на сьогодні не існує;

-   коригувати заходи у сфері запобігання насильству (зокрема, інформаційних кампаній) відповідно до найбільш проблемних територій (областей), форм насильства, місць вчинення насильства, відносин жертви з кривдником тощо.

- забезпечити своєчасне (оперативне) вжиття заходів реагування (не лише у момент виявлення випадку, а й, наприклад, у соціальній роботі з жертвою, особливо з дитиною).

- здійснювати відстеження випадку, координацію та контроль щодо вжиття передбачених законодавством заходів реагування, що забезпечить оперативне втручання (при необхідності) та захист жертви.

Превентивна робота та аналіз актуальної інформації в Реєстрі дозволить уникнути повторних випадків насильства.

Відомості про постраждалу особу та особу, яка повідомила про випадок насильства, вноситимуться лише після отримання згоди таких осіб, наданих у порядку визначеному законом, а відомості після кривдника – після проведення ретельної перевірки обставин конкретного випадку за законодавчо встановленою процедурою.

Крім цього, передбачено чіткі строки зберігання відомостей в Реєстрі та момент їх знищення.

9.    Кол-центр з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей

Утворення Кол-центру суттєво сприятиме, насамперед, зменшенню рівня латентності явищ домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, адже звернення до нього можуть бути анонімними.

Проте, роль Кол-центру є не лише превентивною. Так, наприклад, працівниками Кол-центрунадаватимуться необхідні консультації постраждалим особам, здійснюватиметься їх психологічна підтримка та повідомлятиметься про випадки насильства уповноважених суб'єктів.

10.  Спеціальні заходи щодо протидії домашньому насильству. Чітка вертикаль

Законопроект передбачає запровадження в Україні таких спеціальних заходів стосовно кривдника як:

1) терміновий заборонний;

2) обмежувальний припис;

3) взяття на профілактичний облік та проведення профілактичної роботи;

4) направлення на проходження програми для кривдників.

Наявність таких спеціальних заходів зумовлена впровадженням в Україні кращих світових практик реагування на виявлені випадки насильства, особливо щодо захисту постраждалих осіб.

11.  Акцент не лише на протидії, але й на запобіганні

Впроваджуючи комплексний підхід до боротьби з домашнім насильством та насильством за ознакою статі, законопроект приділяє окрему увагу питанням запобігання у його вчиненню, зокрема:

1) вивчення ситуації та збір згрупованих за статтю статистичних даних про факти домашнього насильства;

2) організація і проведення галузевих та міжгалузевих досліджень стану, причин і передумов поширення домашнього насильства, ефективності законодавства у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та практики його застосування;

3) організація і проведення серед населення, у тому числі серед дітей та молоді, інформаційних кампаній щодо запобігання та протидії домашньому насильству, роз’яснення його форм, проявів і наслідків;

4) розроблення та впровадження у навчальних закладах навчальних і виховних програм з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей;

5) залучення засобів масової інформації до проведення просвітницьких кампаній, спрямованих на виконання завдань у сфері запобігання домашньому насильству, зокрема формування небайдужого ставлення до постраждалих осіб, насамперед постраждалих дітей, усвідомлення необхідності невідкладного повідомлення про випадки домашнього насильства, зокрема до кол-центру з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей;

6) організація та проведення спільних і спеціалізованих тренінгів та семінарів для фахівців, які працюють у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, а також для працівників правоохоронних органів і суддів.

12.  Комплексність (взаємодія, спільні дії)

Надзвичайно важливою є норма про координацію здійснення заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі.

Така координація спрямована на забезпечення комплексного та узгодженого реагування на випадки домашнього насильства та здійснення відповідно до закону повноважень у цій сфері.

При цьому можна відзначити, що лише координація заходів у сфері боротьби з домашнім насильством та насильством за ознакою статі дозволить забезпечити якісні спільні та узгоджені дії усіх суб'єктів; без таких узгоджених спільних дій якісної боротьби із явищем домашнього насильства чи насильства за ознакою статі апріорі не буде.

13.  Гарантії надання допомоги

Законопроект гарантує постраждалим особам надання допомоги та захисту за такими напрямами:

1) надання постраждалим особам інформації про їхні права та можливості реалізації таких прав зрозумілою їм мовою або через перекладача чи залучену третю особу, яка володіє мовою, зрозумілою постраждалим особам;

2) забезпечення доступу до загальних та спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб для отримання соціальних послуг медичної, соціальної, психологічної допомоги;

3) надання у разі потреби тимчасового притулку для безпечного розміщення постраждалих осіб;

4) забезпечення постраждалим особам доступу до правосуддя та інших механізмів юридичного захисту, у тому числі шляхом надання безоплатної правової допомоги у порядку, встановленому Законом України “Про безоплатну правову допомогу” тощо.

При цьому під час надання допомоги та захисту постраждалим особам враховуються вік, стан здоров’я, стать, релігійні переконання, етнічне походження, спеціальні потреби таких осіб, а сама допомога надається за місцем звернення та не залежить від звернення таких осіб до правоохоронних органів чи суду, від їх участі у кримінальному або цивільному провадженні.

14.  Доступність правосуддя (безоплатна правова допомога, судовий збір)

Внаслідок прийнятих змін (Прикінцеві положення законопроекту) до законів України «Про судовий збір» та «Про безоплатну правову допомогу» постраждалим особам, у тому числі постраждалим дітям, створено безперешкодний доступ до правосуддя та судового захисту своїх прав та інтересів без сплати сум судового збору чи оплати вартості послуг адвоката.

Термін «Гендер»

Щодо відсутності у законопроекті терміну «гендер» та інших похідних від нього термінів.

У поданому Кабінетом Міністрів України до Парламенту тексті законопроекту передбачалися терміни «гендер», «гендерно зумовлене насильство», «гендерні стереотипи» та інші терміни, похідні від терміну «гендер», які зазначено у Стамбульській конвенції.

Проте, на жаль, розгляд тексту законопроекту з цими термінами у Верховній Раді України засвідчив відсутність підтримки з боку більшості народних депутатів.

Разом з тим Мінсоцполітики в межах компетенції і надалі працюватиме над імплементацією міжнародних договорів, підписаних Україною, у тому числі щодо імплементації в національне законодавство термінів, зазначених у Стамбульській конвенції.

18.10.2017

Головне управління ПФУ в Херсонській області інформує: Про роботу органів Пенсійного фонду України в Херсонській області щодо пенсійної реформи

Станом на 01.10.2017 в Херсонській області на обліку перебуває 283,2 тис. пенсіонерів (довідково - крім того налічується 11409 військових пенсіонерів, пенсії  яких не підлягають осучасненню).

Перерахунок пенсій  проведено в 2 етапи:

1 етап - осучаснення пенсій, за результатами якого для обчислення пенсії застосовано середній показник заробітної плати по Україні - 3764,40 грн (замість 1197,91 грн). При цьому величина оцінки одного року стажу визначається на рівні 1 (без урахування кратності 1,35).

(довідково - осучасненню підлягають пенсії 274,2 тис. пенсіонерів)

2 етап - перерахунок пенсій у зв’язку із збільшенням прожиткового мінімуму з 1312,00 грн до 1452,00 грн (тобто на 140 грн). Відповідно перерахунку підлягають мінімальні розміри пенсій та доплати за понаднормативний стаж для непрацюючих пенсіонерів, а також  підвищення, що обчислюються, виходячи із розміру прожиткового мінімуму.

Виходячи із 1452,00 грн , перераховано:

- мінімальні розміри пенсій за віком непрацюючим пенсіонерам;

- мінімальні розміри пенсій інвалідам та пенсій у зв'язку з втратою годувальника;

- мінімальні розміри пенсій непрацюючим шахтарям;

- доплати за понаднормативний стаж роботи непрацюючим пенсіонерам;

- жінкам, пенсії яким призначені після досягнення 55-річного віку відповідно до пункту 7-2 Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”;

- пенсії за особливі заслуги, статусні підвищення.

Розмір пенсії пенсіонерів, що мають неповний страховий стаж збільшено з 949,00 до 1373,00 грн.

Одним з позитивних моментів пенсійної реформи є скасування з 01 жовтня 2017 року особливого порядку виплати пенсій працюючим пенсіонерам. Тобто виплата  пенсії працюючим пенсіонерам в період роботи поновлюється у встановленому розмірі.

Перерахунок відбувся в автоматичному режимі за матеріалами пенсійних справ, тому звертатися в органи Пенсійного фонду не потрібно.

11 жовтня розпочато виплату пенсій в нових розмірах в усіх банківських установах та відділеннях поштового зв’язку.

Пенсіонери, в яких дата отримання пенсії припаде вже після набрання чинності Закону, одержать пенсійні виплати в новому розмірі. Ті пенсіонери, які з 4 жовтня, до набрання чинності Закону, вже  отримали пенсію у «старому» розмірі, одержать відповідну доплату за окремою відомістю до закінчення виплатного періоду жовтня - тобто до 25 жовтня.

Після проведених перерахунків підвищення пенсій відбудеться орієнтовно у 92,7% херсонських пенсіонерів, а це 262,5 тис. громадян.

За попередніми розрахунками підвищення до 500 грн в області отримують 67,2% пенсіонерів. Від 500 грн  до  1000 грн - 11,6%, від 1000 грн до 2000 грн - 10,5 %, більше 2000 грн - 3,4% пенсіонерів. Оперативне проведення цього масового перерахунку забезпечено в новій системі централізованого призначення та виплати пенсій.

Після проведення перерахунків середній  розмір пенсій в області становить 2205,33 грн, що на 453 грн більше ніж до проведення осучаснення.

До проведення перерахунку місячна потреба в коштах на виплату пенсій (без військових пенсіонерів) складала 489,5 млн грн. За результатами осучаснення місячна потреба додатково збільшилася на 127,9 млн грн  та склала 617,4 млн грн.

Органи Пенсійного фонду до проведення перерахунку повністю фінансово готові. Коштів цілком достатньо, щоб, не збільшуючи заплановані дотації з державного бюджету, забезпечити перерахунки пенсій.

Підтвердженням цього є той факт, що головним управлінням  Пенсійного фонду України в Херсонській області виконано  планове завдання з надходження  власних коштів за 9 місяців поточного року, понад план  залучено 250 млн грн. Незважаючи, що з січня 2016 року ставка єдиного соціального внеску зменшилася майже вдвічі, надходження у 2017 році вже досягли рівня 2015 року.

Враховуючи те, що пенсійна реформа не підвищує пенсійний вік, а збільшує вимоги до страхового стажу, питання детінізації заробітної плати залишається досить актуальним. Оскільки від цього залежить рівень соціального захисту та майбутнього пенсійного забезпечення людини.

В рамках проведення пенсійної реформи органами Пенсійного фонду в області проводиться багатовекторна інформаційно-роз’яснювальна робота.

 

Для пенсіонерів працюють телефони “гарячих” ліній:

 

головне управління ПФУ в області - 35-39-02

Каховське об’єднане управління Фонду - (05536) 2-13-86

Верхньорогачицький сектор обслуговування - (05545) 5-11-90

Також проводиться щоденний прийом в Верхньорогачицькому секторі обслуговування громадян, де надаються консультації з питань запровадження пенсійної реформи. Прийом та обслуговування громадян здійснюється також в створених агентських пунктах та об’єднаних територіальних громадах.

17.10.2017

До уваги пенсіонерів району!

3 жовтня Верховна Рада України підтримала урядову пенсійну  реформу і ухвалила в цілому законопроект  «Про внесення змін до деяких законодавчих  актів України щодо підвищення пенсій» № 6614.

Протягом доби після підписання Закону Президе

нтом України органами Пенсійного фонду будуть виготовлені додаткові виплатні документи по перерахованих пенсіях. Пенсіонери, в яких дата отримання пенсії припаде вже після набрання чинності Закону, одержать пенсійні виплати в новому розмірі.

 Ті пенсіонери, які з 4 жовтня, до набрання чинності Закону, вже  отримали пенсію у «старому» розмірі, одержать відповідну доплату за окремою відомістю до закінчення виплатного періоду жовтня - тобто до 25 жовтня.

Перерахунок буде здійснено в автоматичному режимі за матеріалами пенсійних справ, тому звертатися до органів Пенсійного фонду необхідності немає. Інформацію можна отримати за телефонами «гарячої лінії» головного управління 35-39-02 та Верхньорогачицького сектору прийому громадян 5-11-90, а також на веб-порталі послуг ПФУ.

Реформування системи професійного навчання
державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування
 
Становлення демократичної, правової, соціальної держави, розвиток засад громадянського суспільства, інтеграція України до стандартів Європейського Союзу, проведення адміністративної реформи, зокрема реформи системи державної служби, потребують підготовки нової генерації керівників і фахівців органів державної влади та органів місцевого самоврядування, формування професійно підготовленого кадрового резерву для заміщення посад у структурах державного апарату.
Підвищення професіоналізму державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування є одним із стратегічних напрямів Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».
На сьогодні докорінних змін зазнала система професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.
Модернізація цієї системи дозволила у 2012 році збільшити на 9 % порівняно з попереднім роком кількість державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, які підвищили рівень професійної компетентності (71051), удосконалити нормативно-правову базу, посилити спроможність навчальних закладів в організації підвищення кваліфікації на більш високому професійному рівні.
Започатковано нові напрями підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, які враховують пріоритети державної політики з питань взаємодії з громадськістю, доступу до публічної інформації, розвитку місцевого самоврядування, впровадження інформаційних технологій, забезпечення гендерної рівності тощо.
Нацдержслужба України розробила План заходів на період до 2014 року щодо реалізації Концепції реформування системи підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, який затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 липня 2012 року 
№ 480-р.
Метою зазначеної Концепції є забезпечення професійної компетентності державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад шляхом реформування системи підвищення кваліфікації та створення належних умов для їх безперервного професійного навчання упродовж проходження служби чи здійснення відповідних повноважень з урахуванням кращих світових практик та вітчизняних традицій.
Проте, існують певні проблеми щодо навчання посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад:
• відсутність достатнього фінансування в місцевих бюджетах на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування;
• недостатній рівень залучення політичних партій до навчання депутатів місцевих рад, які були обрані за списком відповідних політичних партій;
• недостатня спроможність всеукраїнських асоціацій у організації систематичного навчання посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад;
• відсутність єдиного веб-порталу з актуальних питань професійної підготовки депутатів місцевих рад;
• недостатнє навчально-методичне забезпечення підвищення рівня професійної компетентності посадових осіб місцевого самоврядування;
• прослідковується недостатній рівень взаємодії між вищими навчальними закладами з питань обміну досвідом, поширення кращих практик.
З метою удосконалення організації діяльності щодо підвищення рівня професійної компетентності посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, на забезпечення реалізації пункту 4 рішення Ради Регіонів від 21 березня 2013 року прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2013 року № 698-р «Про внесення змін до плану заходів на період до 2014 року щодо реалізації Концепції реформування системи підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад» та розроблено проекти:
- Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад»;
- Закону України «Про внесення змін до статті 91 Бюджетного кодексу України щодо підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування».
На сьогодні одним із стратегічних пріоритетів України є європейська інтеграція та укладення Угоди про асоціацію з Європейським Союзом. Наближення до підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом є важливим додатковим стимулом для внутрішніх перетворень в Україні та висуває нові вимоги до рівня підготовки фахівців органів державної влади, які задіяні до цього процесу. Саме тому важливим є забезпечення зростаючих потреб у фахівцях у сфері європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва як кількісно, так і якісно.
Нацдержслужба України розробила проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Державної цільової програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва на 2008-2015 роки». 
Успішно впроваджуються заходи з мовної підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування у сфері європейської інтеграції і євроатлантичного співробітництва України. У 2012 році за рахунок коштів державного бюджету забезпечено підвищення кваліфікації з питань європейської інтеграції і євроатлантичного співробітництва України та мовної підготовки 
1112 державних службовців, що на 18% більше від запланованих показників. Одночасно налагоджено дієву співпрацю з представництвом Британської Ради в Україні, в результаті чого додатково забезпечено підвищення кваліфікації з мовної підготовки 
391 державного службовця за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги. 
Важливим завданням з підвищення кваліфікації є розвиток лідерства на державній службі. У 2012 році забезпечено підвищення кваліфікації за програмами розвитку лідерства 150 державних службовців І-ІІ категорій посад. У 2013 році кількість учасників Програми збільшилась на 20% та становить 180 осіб.
Аналіз досягнутих результатів дозволяє з упевненістю стверджувати, що продовження процесу модернізації позитивно вплине на вдосконалення всієї національної системи професійного навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування та процесів професіоналізації державного управління відповідно до потреб економічного та соціального розвитку країни.
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua